poniedziałek, 29 października 2012

Rozgrzewająca zupa dyniowo - soczewicowa

Kolejną moją propozycją przepisu z wykorzystaniem dyni jest zupa z soczewicą z dodatkiem harissy. Zupa działa rozgrzewająco, więc jest świetną propozycją na teraz. Dla lubiących bardziej pikantne potrawy, pasty harissa można dodać więcej, niż proponuje przepis. Zupa jest z tych bardziej gęstych i sycących, no i znowu mogłam przemycić w niej dynię, której mam dosyć sporo :). Zupy z soczewicy należą do moich ulubionych, tą robiłam po raz pierwszy (przepis znalazłam tutaj) i z pewnością nie ostatni. Bardzo polecam.

Składniki:
3 łyżki oliwy
2 małe cebule, drobno pokrojone
2 marchwie, drobno pokrojone
500 g soczewicy czerwonej
500 g dyni, pokrojonej na 1 cm kawałki
2 ząbki czosnku
1 puszka pokrojonych pomidorów
1 łyżka pasty harissa

Wykonanie:
Cebulę poddusić na oliwie (ok. 8 min), często mieszając aby nie zbrązowiała, dodać marchewkę oraz pokrojony w plasterki czosnek, dusić wszystko ok. 8 min. Dodać soczewicę. Całość zalać 2 l wody. Gotować 20 min. Dodać pomidory i dynię.  Posolić. Gotować 30 min. Na koniec dodać harissę. Dokładnie wymieszać, gotować jeszcze ok10 min.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz