wtorek, 8 maja 2012

Mus z wątróbek drobiowych z sosem malinowym


Jakiś czas temu, podczas obiadu biznesowego w restauracji, namawiano mnie do spróbowania wątróbki z sosem malinowym z balsamico, a ponieważ nie bardzo lubię tego typu połączenia, to w karcie dań szukałam czegoś bardziej tradycyjnego. Jednak po przeanalizowaniu karty stwierdziłam, że żadna potrawa nie trafia w moje gusta, więc wobec namów i głosów, że nie będę zawiedziona „malinową” wątróbką, postanowiłam spróbować tego połączenia… i na moje szczęście! Danie okazało się pyszne, sama byłam zaskoczona jak bardzo wszystkie składniki do siebie pasują. Postanowiłam to połączenie zastosować do dzisiejszej przystawki, czyli delikatny mus z wątróbek drobiowych połączyłam z malinowym sosem. Palce lizać. Bardzo polecam!


Składniki (na 9 kokilek):
6 białek
750 g wątróbek drobiowych
2 kromki pumpernikla
4 łyżki gęstej śmietany
4 ząbki czosnku
3/4 łyżeczki skórki otartej z cytryny
1,5 łyżeczki estragonu
3/4 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
sól do smaku
3 łyżki masła
1,5 łyżki bułki tartej

Sos malinowy:
Maliny świeże lub mrożone
Ocet balsamiczny  - ilość wg uznania

Sposób przygotowania:
Składniki na sos dokładnie połączyć.

Wątróbki oczyścić i zmielić w maszynce wraz z pokruszonym pumperniklem. Dodać śmietanę, wyciśnięty przez praskę czosnek, skórkę z cytryny oraz pozostałe przyprawy. Wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, a następnie delikatnie, ale bardzo starannie połączyć z wątróbką. Masę wątróbkową wlać do kokilek (wcześniej wysmarowanych masłem i posypanych bułką tartą). Ustawić je na blasze z wodą, przykryć folią aluminiową i wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 200°C. Po ok. 15 minutach zdjąć folię, aby lekko zrumienić wierzch. Mus podawać polany sosem malinowym.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz