poniedziałek, 27 maja 2013

Makaroniki od Pierre'a Herme


Ostatnio dostałam od przyjaciół wspaniały słodki prezent prosto z Paryża - makaroniki od Pierre'a Herme i jestem zachwycona - sposobem ich zapakowania, tym jak makaroniki wyglądają, a przede wszystkim ich smakiem. No cóż, słodkości od Picassa cukiernictwa - jak tytułuje się Pierre'a Herme nie mogą nie zachwycić. 
Pierre Herme to sławny cukiernik francuski, urodził się w 1961 r. w rodzinie piekarzy. W zawodzie pracuje już od 14 roku życia. Swoją karierę rozpoczynał w paryskim Fauchon, który od 1886 r. sprzedaje wysokiej jakości produkty delikatesowe, w tym słodycze, następnie praktykował w Laduree, działającej od 1862 r. i znanej przede wszystkim ze sprzedaży makaroników. W 1998 r. wystartował z własną cukiernią w Tokio, by w 2002 r. powrócić do Paryża. 72 rue Bonaparte - to adres jego pierwszej paryskiej cukierni. Dzisiaj PH swoje cukiernie posiada w Tokio, Paryżu i Londynie. Jest autorem kilkunastu książek kucharskich przetłumaczonych na wiele języków. Jestem szczęśliwą posiadaczką jednej z nich, dodam, że regularnie korzystającą z dobrodziejstw książki :) 


Makaroniki PH natchnęły mnie do produkcji własnych, muszę tylko podsuszyć białka, inaczej z urodziwych makaroników nici. Pisałam o tym tutaj
Co do smaków sprezentowanych makaroników, wszystkie były pyszne, ale karmelowy i porzeczkowy to dzieło sztuki!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz