poniedziałek, 13 maja 2013

Tort komunijny

Tort, który wykonałam na komunię mojej córeczki. Piętrowy, ozdobiony masą cukrową. Dolna część to tort czekoladowo - karmelowy z przepisu Pierre'a Herme - cukierniczego guru, który znalazłam na blogu Lo. Górna część to tort z kremem jagodowym na bazie serka mascarpone z jasnym biszkoptem. Jak dla mnie warstwa dolna - czekoladowo-karmelowa to mistrzostwo świata, przepadamy za tymi smakami. Tort robię nie od dzisiaj i za każdym razem zachwyca. Torcik jagodowy jest również smaczny, dla miłośników lżejszych ciast. O torcie czekoladowo-karmelowym będę jeszcze pisała w następnym poście.
Jednak dla mnie największą atrakcją przy wykonaniu tortu jest jego ozdabianie, a jeśli mam do dyspozycji masę cukrową, to jestem w siódmym niebie :). Pomocne przy ozdabianiu tortu tą techniką są wszelkie akcesoria, nieoceniona jest packa cukiernicza, różne foremki do wycinania kwiatków, listków czy wzorków. Ja do tego tortu użyłam: wałka do rozwałkowania masy, packi cukierniczej do wygładzenia masy ułożonej już na torcie, szczypiec dekoratorskich do wykonania wzorków na górnych obrzeżach tortu, foremki do koronek do wykonania wzorków na dolnych obrzeżach tortu oraz wykrawaczek na sprężynce do kwiatków. Figurkę i książeczkę wykonałam bez użycia akcesoriów :) Córeczka była zachwycona, goście również :) 


2 komentarze:

  1. Niesamowity:) Chylę czoła. Wolałabym upiec tonę chleba niż zrobić jeden tort! Część czekoladowo - karmelowa jest niezwykle kusząca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja zdecydowanie wolę produkcję i dekorowanie tortów, a lepienie w masie cukrowej jest świetną zabawą, zwłaszcza wtedy, gdy włączają się do niej dodatkowo dzieciaki :)

      Usuń