piątek, 3 stycznia 2014

Kaszanka na przystawkę

Organizując przyjęcie, często zastanawiam się jaką przystawkę podać. Zależy mi na czymś zaskakującym, niebanalnym. Ostatnio dostałam pyszną, swojej roboty kaszankę i postanowiłam ją wykorzystać właśnie do przystawki, dodałam pieczonego bakłażana, pikantną pastę serowo - paprykową oraz pikle. Danie ozdobiłam porem oraz kiełkami rzodkiewki. Efekt smakowy (pod warunkiem, że macie dobrej jakości kaszankę) jest doskonały, wizualny także spełnił moje oczekiwania. 
W związku z tym, że rozpoczął się Karnawał, będziecie mieli sporo okazji aby wypróbować przepis. Bardzo Was do tego zachęcam!

Składniki (ilości składników zależne od ilości osób, którym serwujecie danie):
kaszanka (dobrej jakości)
bakłażan ugrillowany do miękkości z solą, pieprzem i papryką
pikle pokrojone w paski
por pokrojony w długie paski (szerokości jak na zdjęciu)
kiełki rzodkiewki

Na pastę:
3 papryki czerwone upieczone, z usuniętą skórką
100 g twarogu chudego
ząbek czosnku
3 łyżki soku z cytryny
pół papryczki chili drobno pokrojonej
sól, pieprz

Wykonanie:
Pasa:
Paprykę zblendowć razem z twarogiem i czosnkiem na gładką masę. Dodać przyprawy, papryczkę oraz sok z cytryny. Wszystko dokładnie połączyć.

Montaż przystawki:
Kaszankę pokroić na plastry, ułożyć na bakłażanie. Na bakłażan nałożyć łyżeczkę pasty, na pastę pikle pokrojone w paski. Paski pora wtykać w pastę tworząc łuki. Całość ozdobić kiełkami rzodkiewki.


Smacznego!

2 komentarze: