czwartek, 1 listopada 2012

Racuchy orkiszowe z jabłkami

Kto z nas nie lubi racuchów z jabłkami, zwłaszcza na rozpoczęcie dnia. Mnie do ich wykonania zniechęca zwykle nadmiar kalorii. Na szczęście znalazłam ich zdrowszą wersję. Te, które proponuję dzisiaj są na maślance, z dodatkiem mąki orkiszowo - razowej, z niewielką ilością cukru. Podałam je z granatem i owocem, który dostaliśmy od naszych przyjaciół, a mianowicie - opuncją. Wszystko razem smakuje wyśmienicie. Jedna uwaga - racuszki, w porównaniu z tymi pszennymi, są bardziej wytrawne i lekko gorzkawe. Moim dzieciom to nie przeszkadzało i racuszki pochłonęły w całości, no może troszkę im pomogliśmy :) Bardzo polecam!

Składniki:
2 szkl. maślanki
2 szkl. mąki orkiszowo - razowej
1 jajko
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki sody
1 łyżka brązowego cukru
2 jabłka (obrane i starte na tartce, na grubych oczkach)

Wykonanie:
Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać do połączenia składników. Nakładać łyżką małe placuszki i smażyć na rozgrzanej patelni. Ja smażyłam bez dodatku tłuszczu na ceramicznej patelni.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz