piątek, 7 października 2016

Portugalski ser niedojrzewający - sposób podania


Wyszedł mi deser, całkowicie przypadkowo. Miałam banany mocno dojrzałe, więc zesmażyłam je z malinami i małą ilością skórki pomarańczowej. W lodówce znalazłam portugalski ser niedojrzewający, który kupiłam jakiś czas temu w znanej sieciówce, zapomniany owoc marakui oraz migdały i orzechy laskowe, których zapas staram się mieć zawsze. 
Taki neutralny w smaku ser można łączyć z dodatkami słodkimi jak i słonymi, jednak biorąc  pod uwagę jego kremową, lekko galaretkową konsystemcję postanowiłam podać go na słodko. Okazało się, że całość tworzy bardzo udane połaczenie. Jeśli chcecie stworzyć nietypowy deser, polecam ten przepis:)

Składniki:
ser niedojrzewający (u mnie Fresco Pingo Doce)
konfitura z bananów i malin z dodatkiem skórki pomarańczowej (dowolną ilość bananów mocno dojrzałych smażymy z malinami (ilość wg. gustu, jeśli chcemy mieć konfiturę bardziej kwaśną, dodajemy więcej malin) oraz skórką pomarańczową, można dodać niewielką ilość alkoholu np. nalewki malinowej)
zmielone migdały
kilka orzechów laskowych
owoc marakui

Wykonanie
Wokół sera układamy zmielone migdały, konfiturę, orzechy laskowe i owoc marakui i cieszymy się smakiem degustując całość :)

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz