niedziela, 4 stycznia 2015

Czekoladowa koronka jako ozdoba ciasta

 Ostatnio przy ozdabianiu ciast lubię korzystać z czekolady. Mam z tego niezłą zabawę, a i efekty wizualne są fanastyczne. To co cenię w ciastach, to ich zrównoważony smak, ale też piękny wygląd. Czekoladowe ozdoby wpływają z pewnością na ten drugi element, chociaż niejednokrotnie wprowadzają ciasto również na wyższy poziom smaku. Do tego typu dekoracji jak tutaj, użyłam czekolady deserowej przeznaczonej do gotowania i pieczenia oraz pergaminu, na którym wcześniej narysowałam szablon. Na ten szablon wyciskałam roztopioną w mikrofalówce czekoladę. Chwilę odczekłam, aby czekolada lekko zastygła i nie rozmazywała się przy nakładaniu, po czym szablonem z nałożonym wzorem czekoladowym otoczyłam torcik. Kiedy czekolada całkowicie zastygła, zdjęłam pergamin (bez obaw - zdejmuje się świetnie), a efekt pozostał jak na załączonych zdjęciach.  

2 komentarze:

  1. Brawo. Metoda wykonania lepsza niż pani Bożeny Sikoń (mam nadzieję że nie przekręciłam nazwiska)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać takie komentarze :) dziękuję:)

      Usuń